Zastanawiasz się czasami, co tak naprawdę liczy się w firmie? Ktoś powie wyniki. Inny doda sprzedaż. Padnie także słowo zysk. To pierwsze myśli, które zazwyczaj przychodzą do głowy. Jednak żadne z tych słów nie będzie zrealizowane, jeżeli pominiemy czynnik ludzki. Właśnie dlatego najistotniejszym elementem w drodze do sukcesu każdej firmy jest rozwój pracowników.
W swojej codziennej pracy wielokrotnie przekonaliśmy się, że rozwój zawodowy pracowników to kwestia spychana na dalszy tor. Na pierwszym miejscu znajduje się wynik. Wprawdzie rozwój zawodowy jest brany pod uwagę, ale muszą być spełnione pewne warunki. Firma zainwestuje w pracownika, jeżeli w zamian otrzyma wynik, na który kładzie się ogromny nacisk. Powstaje presja, która być może przyniesie oczekiwane efekty. Jednak nie będą to cele długofalowe. Zataczamy błędne koło. Co z tego, że cel został zrealizowany, skoro po drodze firma straciła coś znacznie więcej. Na efekty uboczne pewnie nie trzeba będzie długo czekać. Pojawiło się wypalenie zawodowe, brak motywacji do dalszej pracy i brak zaangażowania. Znasz to?
To właśnie zaangażowanie sprawia, że ludzie dają z siebie więcej. Wokół pracowników tworzy się atmosfera gotowości. Powstają nowe pomysły i ciekawe rozwiązania. Podejmowane są przemyślane działania, które generują lepsze wyniki. Zapewne zadajesz sobie teraz pytanie, co zrobiłeś źle? Przecież zainwestowałeś w rozwój zawodowy pracowników. W tym miejscu nie liczy się samo działanie. Najważniejsza jest jakość tego działania. Jeżeli zainwestowałeś w rozwój pracownika, a nie zbadałeś wcześniej jego kompetencji, zatoczysz błędne koło. Zapętlisz się. To doskonały przykład na wyrzucenie pieniędzy w błoto. Niby stawiasz na rozwój pracownika w firmie, a jednak efekty są mizerne.
Forma i metoda doskonalenia zawodowego powinna być dobrana do indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Najważniejszym założeniem w rozwoju pracownika jest podniesienie jego kwalifikacji. Dzięki temu automatycznie zwiększy się skuteczność jego działań w obrębie danej firmy. Właśnie dlatego ważne jest, by rozwój pracownika w organizacji był procesem permanentnym. W tym wypadku warunkami koniecznymi są: określenie celów rozwojowych i dopasowanie potrzeb do piastowanego stanowiska. Pomoc specjalistów z firmy CrossHR jest na tym etapie nieoceniona. Proces doskonalenia pracowników to przedsięwzięcie bardzo złożone. Dzieje się tak ze względu na fakt, że często dotyczy nie jednego, a całej grupy pracowników.
Chcąc ująć wszystkie obszary rozwoju pracownika, należy zdecydować się na odpowiednią formę, która to umożliwi. W dodatku warto podejść do tego indywidualnie. Każdy pracownik jest inny. W związku z tym jego potrzeby różnią się w zależności od momentu, w którym się znajduje, wykonywanych czynności i posiadanych założeń. Właśnie dlatego warto zwrócić się do specjalistów z firmy CrossHR. W naszej ofercie odnajdziesz usługę, która rozpoczyna się od badania kompetencji pracownika. To informacje dotyczące posiadanej wiedzy, a także elementów, które warto dopracować. Dzięki temu dostosujemy odpowiednie narzędzia potrzebne do dalszej pracy nad rozwojem pracownika. Ale to nie wszystko. Pokażemy Ci jak ich używać, by okazały się przydatne w relacji kierownik - pracownik.