Nie powiemy nic odkrywczego, jeżeli stwierdzimy, że za każdym sukcesem stoi człowiek. A właściwie nie jedna osoba, a zazwyczaj kilka. Tę perspektywę warto przyjąć za filar, jeżeli myślisz o rozwoju firmy. Dlatego kluczowym elementem jest właściwe zarządzanie zespołem. Składają się na to trzy czynniki, o które warto zadbać: kompetencje osób zarządzających i członków zespołu, schematy komunikacyjne i relacje międzyludzkie. Dopiero, gdy zatroszczysz się o każdy z nich, możesz mówić o dobrym funkcjonowaniu firmy. Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w tym temacie. Chętnie Ci w tym pomożemy.
Współpraca z naszymi klientami zależy od miejsca, w którym dana firma się znajduje. To element kluczowy, który określamy na samym początku. Jeżeli znasz kompetencje pracowników, to posiadasz informacje niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem pracowników. No prawie. Do ideału brakuje tylko znajomość kompetencji osób zarządzających. Jednak suche informacje nie wystarczą. Dlatego podczas współpracy z klientami, skupiamy się na odpowiednim wykorzystaniu tych kompetencji. Jednak jeżeli znajdujesz się na początku tej drogi, nie przejmuj się! Specjaliści z CrossHR zbadają wszelkie cechy zatrudnionych przez Ciebie osób. Przyjrzymy się ich doświadczeniu, wiedzy oraz osobowości. Zbadamy stopień zaangażowania Twoich pracowników. Efekty tej pracy dadzą nam odpowiedź czy odpowiednio wykorzystujesz kompetencje członków swojego zespołu. Niekiedy oznacza to konieczność wprowadzenia zmian. Jednak nie bój się. Każdy etap przejdziemy razem!
Komunikacja w każdej firmie to element kluczowy. To od niej zależy powodzenie innych zjawisk zachodzących wewnątrz organizacji. Mowa chociażby o postępie prac, rozwoju jednostki czy poziomie zaangażowania pracowników w pracę. Dlatego warto zadbać o jakość przekazywanych informacji. Zarówno na szczeblu oficjalnym, jak i nieoficjalnym. Prowadzono w tym kierunku szereg badań, które dowiodły, że komunikacja wiąże się bezpośrednio z jakością relacji międzyludzkich. Właśnie dlatego tak ważne jest badanie sprawności komunikacji w firmie. Należy pamiętać, by nie pomijać opinii pracowników. To cenne źródło informacji, których nie pozyska się w żaden inny sposób, niż zadając pytania osobom zatrudnionym w firmie. W jaki sposób można zbadać schemat komunikacji w firmie? Możliwości jest kilka. Do najczęściej wykorzystywanych należą: analiza sieci komunikacyjnych, badanie emocji towarzyszących komunikacji lub analiza form komunikacji między pracownikami. Wyniki tych badań dają nam odpowiedź na kolejny, ważny aspekt efektywnego zarządzania zespołem. Jest nim relacja pomiędzy pracownikami zatrudnionymi w Twojej firmie.
Relacje w zespole to ostatni element, nad którym pracujemy z naszymi klientami. Nieocenione są informacje, które zdobywamy w trakcie badania kompetencji pracowniczych i schematów komunikacyjnych. Te trzy elementy są powiązane ze sobą. Znając mocne strony i potrzeby pracowników, jesteśmy w stanie wykluczyć pewne błędy zachodzące na etapie komunikacji. A to ma bezpośredni wpływ na relacje międzyludzkie. Bardzo ważną rolę odgrywa przełożony. Jako lider może skutecznie dopasować odpowiednią formę motywacji dla każdego pracownika. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu buduje się relacje oparte na wzajemnym zaufaniu. A jak wiadomo to już połowa sukcesu. Zadbaj o relacje międzyludzkie w swoim zespole, a przekonasz się, że wzrośnie jego efektywność i stopień zaangażowania każdego pracownika.
W ramach pracy nad zespołem pracowników Twojej firmy, specjaliści z CrossHR zbadają także otoczenie. Dzięki temu jesteśmy w stanie pokazać Ci, jak poszczególne elementy wpływają na pracowników i zarządzanie nimi. Przeanalizujemy także obecne procedury i systemy. Po co? Żeby zyskać pewność, że to, co zastaliśmy funkcjonuje bez zarzutów i doprowadzi Twoją firmę do osiągnięcia sukcesu.