Czy komunikacja w Twojej firmie przypomina zabawę z dzieciństwa? Mowa o głuchym telefonie. Jeżeli wychodząca informacja dociera do kolejnych osób w zupełnie odmienionej formie, to znak, że komunikacja nie ma się za dobrze. Dlaczego o tym wspominamy? Bo jest to kwestia istotna dla prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Komunikacja w organizacji to esencja zarządzania. Dlatego tak ważne jest, by o nią zadbać. W przeciwnym wypadku, może to prowadzić do dużych problemów.

Komunikacja – klucz do dobrej organizacji

Od dobrej komunikacji w firmie zależy wiele procesów, między innymi: motywowanie pracowników, organizowanie codziennej pracy, planowanie oraz realizowanie założeń. Właśnie dlatego jest to element, którego nie wolno bagatelizować. Komunikacja wprowadza porządek ułatwiający skupienie się na realizacji zadań i osiąganiu celów. Jej brak powoduje opóźnienia, skłóca i demotywuje pracowników oraz dopuszcza istnienie błędów w realizowanych zadaniach. Na dłuższą metę nie da się tak funkcjonować. Prędzej czy później organizacja, w której występują braki komunikacyjne, zboczy z właściwych torów. Dlatego warto mieć nad tym kontrolę.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna

Komunikacja w każdej organizacji dzieli się na wewnętrzną i zewnętrzną. Ta pierwsza jest elementem niezbędnym w pracy każdego managera. Jasny przekaz informacji ułatwia skuteczne zarządzanie zespołem. Dzięki prawidłowo sformułowanym komunikatom, pracownicy działają skuteczniej i sprawniej. Jest to zdecydowane ułatwienie w codziennej pracy. Gdy pracownicy wiedzą, co się dzieje, chętniej angażują się w życie organizacji. Tym samym jest im bliżej do realizacji założeń firmy.

Komunikacja w organizacji, to także dialog z kontrahentami i klientami, od których często zależy osiągnięcie biznesowego sukcesu. Na tym etapie najmniejszy błąd może Cię zbyt wiele kosztować.

Systemowość komunikacji

Z jednej strony nasze działania oznaczają zmiany. Ich wprowadzenie to niekiedy konieczność, by ruszyć z miejsca. Jednak podczas pracy ze specjalistami z CrossHR przekonasz się, że rutyna też jest dobra. W komunikacji bardzo ważnym aspektem jest regularność. Chodzi o proste rozwiązania, które wpisane na stałe w funkcjonowanie Twojej firmy, automatycznie rozwiążą wiele problemów. Przykładowo wystarczy, że wdrożysz krótkie, 30-minutowe spotkanie operacyjne z członkami zespołu. Wystarczy zorganizować je raz w tygodniu. Szybko przekonasz się, że ta forma to proste rozwiązanie wielu problemów. Pomoże unikać pewnych błędów prorowadzących zazwyczaj do zaburzeń komunikacyjnych. Dlatego regularność, kompetencje i kanały komunikacji to trzy elementy, na których skupiamy swoją uwagę podczas pracy z klientami.  

Co jeszcze możesz zrobić?

Już sam fakt, że myślisz o poprawie komunikacji w firmie, świadczy o tym, że zależy Ci na rozwoju. Każda organizacja powinna dostosować system komunikacji do indywidualnych potrzeb. Jest to zależne między innymi od ilości osób pracujących w zespole. Komunikacja w organizacji 4-osobowej znacząco różni się od tej w dużej organizacji. Dlatego warto pomyśleć o zatrudnieniu fachowców z firmy CrossHR, którzy zadbają o usprawnienie funkcjonowania Twojej firmy. Zbadamy podłoże problemu, zaproponujemy rozwiązanie i pokażemy Ci, jak wdrożyć zmiany do codziennej pracy. Poprawa komunikacji z doświadczonym zespołem specjalistów jest znacznie prostsza.

Potrzebujesz wsparcia? Napisz do Nas!